PSOE y BNG dan luz verde a la nueva normativa de movilidad, que prohíbe comer y escuchar música en alto en el bus de A Coruña
Saltar ao contido principalSaltar ao pé de páxina

PSOE y BNG dan luz verde a la nueva normativa de movilidad, que prohíbe comer y escuchar música en alto en el bus de A Coruña

El PP se abstuvo y acusa al Gobierno local de planear la zona ORA a nuevos barrios, algo que permitiría la ordenanza: "si lo ponen es por algo".

Un autobús urbano circula por una calle de A Coruña. |  Casteleiro/Roller Agencia

Un autobús urbano circula por unha rúa da Coruña. | Casteleiro/Roller Axencia

O pleno municipal, cos votos a favor de BNG e PSOE e a abstención do PP, aprobou de forma definitiva a nova ordenanza de mobilidade, á que ambos os grupos deran visto e prace inicial en xuño e que, na súa versión definitiva, incorpora normas como a prohibición para comer, levar bebidas sen tapa e pór no alto o altofalante do móbil no bus. O texto chega seis anos despois de que o pleno aprobase unha declaración para crear a ordenanza, que refunde varias normativas previas para actualizalas e evitar contradicións, e regula desde as multas por usar mal a bici ás zonas de tráfico limitado. Entre as normas que se establecen está a obrigación do casco para os ciclistas menores de 16 anos, e para todos os que conduzan un VMP (vehículos como os patinetes eléctricos). Tanto bicis como patinetes deberán circular polo carril bici e, de non habelo, pola calzada, e non utilizar a beirarrúa. A limitación de velocidade para bicicletas é de 45 quilómetros por hora, e, para VMPs, de 25.

A edil de Mobilidade, Noemí Díaz, defendeu que vai pór " ás persoas no centro" e priorizar os desprazamentos a pé. Segundo sinalou, houbo un "traballo colaborativo" co BNG, en concreto coa edil Avia Veira, e durante a tramitación incluíronse varias alegacións, como a prohibición de subir con patientes eléctricos ao bus. "Non todas as propostas foron estimadas", indicou, pero a ordenanza é froito "da participación e do diálogo". Díaz acusou ao PP de presentar máis de medio centenar de puntos na alegación que realizou á norma, pero sen intención construtiva senón de "bloquear, e afirmou que 28 delas "eran recollidas doutras" presentadas por outras entidades, mentres que das 23 exclusivas "foron aceptadas catro, que se remitían a cuestións menores ou técnicas". Entre elas, acusou ao PP, hai "falta de rigor" e unha que "parecía unha carta aos Reis", a de pór máis bancos na cidade, que "non ten nada que ver cunha ordenanza de mobilidade". Na norma, defendeu Díaz, houbo "diálogo" coa cidadanía e sectores afectados, e enriqueceuse para a súa aprobación definitiva. É "concreta e sólida", afirmou, é "unha oportunidade para A Coruña", e o PP pretende un "bloqueo político".

O voceiro municipal do PP, Miguel Lorenzo, considerou que se a prioridade son os peóns "o primeiro que teñen que facer é arranxar as beirarrúas de todos os barrios da cidade", para o que se podería aproveitar os "millóns de euros que perdoaron" á xestora da planta de tratamento de residuos de Nostián. "Empezan vostedes a casa pola fiestra", afirmou, reclamando que se actualice o Plan de Mobilidade Urbana Sostible (PMUS). O seu grupo tamén presentou alegacións sobre accesibilidade, con "propostas concretas que debrían contemplarse na norma" como a ampliación das beirarrúas, e acusou o Goberno local de non ser "crible" cando di que aborda ese tema. "Vostedes reduciron máis de mil prazas" de aparcadoiro na rúa, sostivo Lorenzo, que engadiu que A Coruña é a cidade galega na que os veciños máis tempo perden buscando onde estacionar. Sobre a ORA "fixemos unha alegación", pois indica que contemplan a ampliación desta a outros barrios: "nun futuro, poden ou non", sen pasar por pleno ampliala, e "se a pon na norma é por algo". "Creo que perderon unha boa ocasión de facer unha norma ambiciosa, ten boas intencións pero está mal feito", resumiu, aínda que admitiu que o Goberno local aceptou algunhas das alegacións populares.

A edil nacionalista Avia Veira defendeu que a ordenaza é "unha oportunidade decisiva" para transformar o modelo da ciiudad, pero que "ten que saltar do papel" na práctica. Ata agora, indicou, había normas "obsoletas", e sinalou que a actual ordenanza chega tras "moito procastinar" polo Goberno local, tras a "presión" de de o BNG e seis anos despois do pacto de investidura de 2019 entre PSOE e BNG que recollía a súa necesidade; aínda así, agradeceu o traballo de Díaz e a súa xefa de servizo. Segundo afirmou, rexeitáronse alegacións que perseguían os intereses de empresas concretas. "Priorizamos por encima de todo aos peóns", defendeu, e quedou "un texto bo", pero "hai que facer porque isto chegue á cidadanía". Veira pediu unha campaña de información que chegue aos veciños e explíquelles os seus dereitos e obrigacións en materia de mobilidade, así como renovar os contratos caducados en materia de mobilidade.

Tracking Pixel Contents