Los gestores de A Coruña: «A los autónomos más pequeños les va a ser más útil pasarse a Verifactu»
Saltar ao contido principalSaltar ao pé de páxina

Los gestores de A Coruña: «A los autónomos más pequeños les va a ser más útil pasarse a Verifactu»

La entrada en vigor el próximo año del sistema Verifactu genera inquietud entre autónomos y pymes, aunque los gestores administrativos explican que su uso no será obligatorio y que podrán utilizarse otros programas de facturación

Pilar Otero, presidenta  del Colegio de Gestores Administrativos de Galicia. |  Carlos Pardellas | |  C. PARDELLAS

Pilar Otero, presidenta do Colexio de Xestores Administrativos de Galicia. | Carlos Pardellas | | C. PARDELLAS

A Coruña

«A Verifactu o que lle preocupa é o software de dobre uso, que uno teña un programa de facturación que lle dea unha factura a un cliente e que ao pasala a Facenda faga un cambio e poña outra cousa», explica Pilar Otero, presidenta do Colexio de Xestores Administrativos de Galicia, sobre a entrada en vigor o próximo ano do sistema de control da facturación que implantará a Axencia Tributaria e con carácter voluntario para os autónomos e pemes. Otero aclara que en xaneiro só estará vixente para as persoas xurídicas, mentres que para os autónomos non o fará ata xullo.

Para Otero, o risco de que unha empresa ou autónomo poidan falsear a súa facturación «non é tan elevado» como para xustificar a implantación deste sistema, xa que considera que o labor que realizan os xestores administrativos cos seus clientes ao esixirlles o cumprimento das normas e recordarlles a gravidade das sancións ás que se enfrontan é suficiente para evitar as infraccións.

«Estamos a insistir moito en que Verifactu non ten nada que ver coa factura electrónica, polo que de momento isto non lle afecta ao que faga as facturas en papel, e digo de momento porque non sabemos como vai evolucionar», engade a presidenta dos xestores. A confusión sobre este aspecto levou ao Colexio de Xestores a realizar o pasado 30 de outubro unha sesión informativa na que recordou que a factura electrónica obrigatoria aínda non está en vigor porque é necesario aprobar o regulamento que establecerá os seus prazos de aplicación e a forma de intercambio electrónico entre empresas.

Os xestores alertan ademais de que a factura electrónica e Verifactu teñen obxectivos distintos, xa que a primeira suporá un cambio no formato dos documentos e o segundo regulará como deben xerarse e verificarse as facturas. Otero admite que coa próxima entrada en vigor de Verifactu «hai unha preocupación enorme porque moitas veces nin nós mesmos podemos dar todas as respostas aos nosos clientes, xa que a propia Administración aínda está a dar interpretacións sobre a marcha».

Requisitos

Aínda que hai autónomos que seguen confeccionando facturas en papel, a maioría dispoñen xa de programas informáticos de facturación, dos que Otero sinala que poderán seguir sendo usados se reúnen os requisitos que esixe a Axencia Tributaria e que deben ser proporcionados polas empresas programadoras. Se se opta por esta fórmula, o autónomo ou a peme deberá proporcionar a información a Facenda cando llo solicite, pero se prefire utilizar Verifactu, este sistema informático trasladará de forma automática a facturación á administración tributaria.

Para os xestores, a elección dun sistema ou outro vai depender do tamaño da súa actividade. «Aos moi pequeniños nunha porcentaxe elevada de casos vai ser máis útil pasarse a Verifactu», opina Otero, quen destaca que entre as empresas «a partir dun determinado tamaño teñen unha organización administrativa que lle pode ser máis útil», aínda que non máis posibilidades de incumprir con Facenda «porque o programa que está a utilizar para facturar non é manipulable e ten que estar certificado».

A presidenta dos xestores pon de relevo que quen se decante por Verifactu aforraranse parte do traballo administrativo «porque a propia Axencia Tributaria confeccionaralles o libro de facturas con este sistema informático, co cal cando chegue o momento de facer as declaracións trimestrais ou mensuais terán unha listaxe de referencia».

Os xestores descoñecen cantos dos seus clientes apostarán por utilizar Verifactu. Otero opina que haberá que «facer unha análise un por un para establecer como van funcionar a partir da entrada en vigor e como imos levar a cabo todo iso, pero sempre tranquilizándolles e dicíndolles que aí estamos nós para levarlles da man».

«Non vai supor máis traballo»

Carolina Torrado.

Carolina Torrado. / Carlos Pardellas

«Cremos que non vai haber ningún problema», afirma sobre o funcionamento de Verifactu Carolina Torrado, presidenta de Zona Obelisco e propietaria do comercio Lúa Lunera. «Polo que nos comentaron non vai supor máis traballo porque vai todo directamente por internet», explica. Segundo detalla, o programa que utiliza o seu establecemento «xa está configurado para poder utilizar Verifactu» e está convencida de que a maioría dos autónomos recorren a xestores para realizar este tipo de labores.

Subscríbeche para seguir lendo

Tracking Pixel Contents