Disco de la semana
Ed Sheeran, pop agridulce, danza y esmalte exótico en ‘Play’
El cantante y guitarrista británico entrega un álbum más extrovertido que los dos anteriores, en el que integra (discretamente) sonidos y timbres de la música india y de Oriente Medio

O cantante Ed Sheeran durante o seu concerto no Riyadh Air Metropolitano, o 30 de maio de 2025, en Madrid / Europa Press
Jordi Bianciotto
Ed Sheeran
‘Play’
Warner
Pop
★★★
Sen facer moito ruído, Ed Sheeran converteuse nun dos grandes enche-estadios do planeta valéndose dunha imaxe risueña e próxima, cantando ao amor, aos vínculos familiares e á vida cotiá, facendo de a guitarra acústica (coa súa pedalera de ‘loops’) un fetiche e fundindo o perfil de cantautor co ‘beat’ de r’n’b, o influxo do hip-hop e o rozamento afrolatino. ‘Play’ é xa o seu oitavo álbum e representa certo regreso aos seus acenos de identidade máis reconocibles, aínda co engadido resultón dunha serie de pistas que nos levan á música e a rítmica de países como Irán ou a India.
Sheeran vén de senllos álbums, o identificado co símbolo ‘-’ (tamén coñecido como ‘Subtract’) e o seu sucesor, ‘Autumn variations’, ambos de 2023, nos que traballou con Aaron Dessner (The National) manexando materiais de corte introspectivo e atmosférico. Agora, en ‘Play’ volve ao seu nun paquete de cancións con intencións refrescantes, fortalecedoras do espírito e un pouco (só un pouco) aventuradas. Coa lírica confesional no seu sitio desde a primeira pista, ‘Opening’, onde di vir de “un longo camiño despois de tocar fondo” e desliza algunhas invectivas a quen non o miran con bos ollos: “Non son a estrela do pop que din preferir”.
Pandereitas e castañolas
Pero, como dixo o poeta, vivir ben é a mellor vinganza e a Sheeran véselle pimpante en textos como o de ‘Sapphire’, cantando cousiñas como “as luces, a túa cara, os teus ollos / estalan no ceo como fogos artificiais”, sobre unha cadencia galopante e acompañado da voz de Arijit Singh, estrela de Bollywood. Peza na que intervén o sueco-iraniano Ilya Salmanzadeh, e que desprega unha alfombra de sons e timbres exóticos ao oído occidental, procedentes de fontes como o santur, o tambor ‘dholak’ e diversas percusións menores. Sempre sen condicionar a canción, máis ben como adornos. Parte do disco terminouse en Goa e afloran as pandereitas e castañolas en ‘Heaven’, mentres que o bansuri e o mantra coral si que danun plus de forza a ‘Symmetry’, unha das pezas máis destacadas. Tamén puntúa ‘Azizam’, de dinámica con ascendiente (ao parecer) persa e potente refrán.
Sheeran trata de aplicar revulsivos a un estilo persoal moi acoutado e que non dá moito máis de si, aínda que entre números con poucos relevos como ‘Old phone’ ou a baladita párvula ‘In other words’ hai marxe para un simulacro ‘bluesy’ atractivo, ‘The vow ’, e un arranque house resultón en ‘Don’t lookdown’, confeccionado en complicidade Fred Again. Domina a bonanza anímica, aínda que, cando Sheeran saca a súa mala uva, faino a fondo: “Cada día ódioche un pouco máis / A vida mellorou cando che perdín”, canta en ‘A little more’, peza enganosa co seu envoltorio livián. Talvez, Ed Sheeran fártese ás veces de ser Ed Sheeran.
OUTROS DISCOS DESTACADOS
“Ride into the Sun”
Brad Mehldau
(Nonesuch)
Jazz
★★★★
Compartiron escenario unha vez, pero a sintonía entre o pianista Brad Mehldau e o cantautor Elliott Smith (1969-2003) vai moito máis dentro: a fraxilidade, o claroscuro, o tremor e a traxedia son lugares que os dous exploraron con mestría. Mehldau rende homenaxe ao estrañado cantautor nun álbum que é máis que un disco de versións. En “Ride into the Sun” hai cancións de Smith reconstruídas en todas as escalas, do piano só á orquestra de cordas, pero tamén música nova onde Mehldau debuxa a Elliott Smith coa súa propia caligrafía. Roger Roca
Saint Etienne
‘International’
Pias
Pop
★★★★
Despois de un par de álbums interioristas-temerarios, o trío londiniense recupera o seu instinto pop máis nítido no seu, iso din, última obra. Un enésimo compendio de delicadezas fiel ao seu coñecido cromatismo, manexando cantigas adorables (‘The go betweens’) e interioridades peliculeras (‘Sweet melodies’), envolventes dinámicas soul (‘Brand new me’) e un refrán que pecha o disco deixando un ronsel de melancolía (‘The last estafe’). Á altura da súa alta reputación. Jordi Bianciotto
Subscríbeche para seguir lendo
- Negocios pioneiros en barrios da Coruña: 'Vin a nenos subir ao bus no seu primeiro día de cole e agora son universitarios
- O primeiro negocio de Xuxán prepárase para abrir: «É un barrio novo con moitísimo potencial»
- Colas en Lidl, o pequeno electrodoméstico co que aforrarás moito diñeiro está case á metade do seu prezo
- Xenerosidade máxima en Pasapalabra tras gañar o premio final: “Vou de aquí máis feliz se o repartimos
- Este pobo costeiro da Coruña busca veciños: ofrece traballo e ten alugueres desde 400€
- Nin Combarro nin Allariz: este é o pobo medieval que tes que visitar en Galicia
- Cortes de tráfico na autoestrada A Coruña-Carballo: así afectarán os condutores
- Así é o 'multirrestaurante oculto' da Coruña: seis cociñas diferentes para porche as botas