Entrevista
Jorge Ruiz (Maldita Nerea): "Rechacé ser coach de 'La Voz' porque quería comprar tranquilo en el supermercado"
El cantante actúa en la primera edición de DelPoble Fest y reflexiona sobre los festivales, la música en televisión y el futuro de su banda

Jorge Ruiz, de Maldita Nerea, rexeitou ser coach de 'La Voz' / CEDIDA
Carlos Merenciano
Jorge Ruiz, líder de Maldita Nerea, súmase este próximo 12 e 13 de setembro á primeira edición de DelPoble Fest, en Tavernes da Valldigna (Valencia), coa mesma ilusión coa que afronta cada concerto: a de seguir conectando con novas xeracións que aínda corean as súas cancións. Nesta entrevista, o cantante reflexiona sobre a experiencia de tocar en festivais, a evolución da súa banda tras máis de dúas décadas de carreira e o papel da música en televisión. Ademais, desvela por que rexeitou ser coach en ' La Voz' e como ese xesto responde o seu empeño por manter a normalidade e o anonimato no seu día a día.
Como che sentes ao actuar nesta primeira edición de DelPoble Fest?
Jorge: Bueno, como sempre. É como unha primeira cita cunha moza e estou máis nervioso. Con tantos festivais é difícil que uno novo gáñese unha personalidade, e esa responsabilidade está. Pero tamén sinto gratitude de formar parte de algo que empeza. É como unha primeira cita cunha moza guapa, máis ou menos sería así.
E que esperas do público do festival?
No noso caso sempre se dá unha cousa máxica que me gusta moito: que o canten todo. Despois de tantos anos na estrada, seguir conectando con novas xeracións non é sinxelo, pero de momento sucede e eu quero que pase cada noite.
Moitos artistas apostan cada vez máis polos festivais. Que diferencias notas con respecto a unha xira propia?
Nos festivais hai moita xente que non che viu nunca nin probablemente farao despois. É como ir a unha festa con descoñecidos, intentas conectar e sucede aínda que non volvas velos. Nós, por sorte, somos un proxecto ben valorado e querido porque as cancións falan de cousas comúns. Son moi abertas e é difícil que alguén senta mal nelas. No noso caso non adoita haber "hate". A xente está ben connosco, aínda que soe raro dicilo, pero é o que vin cos anos.
Sorpréndeme que nas túas cancións apenas se nota o teu acento murciano, que si tes nas entrevistas. Falo de forma natural ou o quitas por algún motivo?
Hai tempo que non vivo en Murcia, aínda que falo moito con murcianos. Vivín moitos anos en Madrid e aquí o acento é máis suave, pero sigo tendo deixes andaluces. Ás veces sáeme ese híbrido entre a “S” e a “H”. Non moi pechado, porque me gusta moito o castelán e ser respectuoso coa acentuación, pero inevitablemente perdín parte do acento naturalmente.
Pasaron moitos anos desde os primeiros discos. Como describirías a evolución de Maldita Nerea?
Véxoa en paralelo ao meu desenvolvemento persoal. Intento non separar demasiado o artista da persoa. Quero pensar que evolucionei, que non me quedei parado. Manteño a motivación de escribir frases e melodías significativas para a xente, e iso ha ir a máis. Seguimos actuando con regularidade e vendendo entradas, que é o que nos permite manternos. Evolucionamos, aínda que sen perder a esencia.
RTVE anunciou que quere apostar de novo por programas con música en directo. Que opinas?
A música é imprescindible para o ser humano, iso está demostrado. O problema é que a miúdo se fai mal en televisión, porque se confunde un proxecto musical cun proxecto televisivo. Se se fai desde un plano correcto, marabilloso. Se non, será flor dun día. En televisión non adoitan xerarse estrelas da música, senón da televisión.
Bueno, referíanse máis a programas de música en directo...
Para facer música en directo en televisión fai falta unha execución técnica impresionante. Se se fai moi ben, fantástico. Pero se se acaba recorrendo ao playback, non funcionará, porque non é real e o real é o que perdura.
Veríasche como xurado ou colaborador nun formato musical tipo 'OT' ou 'La Voz'?
Xa mo ofreceron na primeira edición de 'La Voz' e rexeiteino. Eu son unha persoa anónima, e esa é unha das vantaxes da miña carreira. A fama créache moito desasosego e eu, afortunadamente, esquiveina. A televisión é demasiado agresiva para min. Unha vez participei como asesor porque mo pediu un amigo, pero ata entón púxenme unhas lentes de sol para non ser recoñecido. Non estou preparado para perder o anonimato, nin quero.
Entón, rexeitaches participar en 'La Voz'?
Si. Coincidiu co momento máis forte da nosa carreira e tentearon a moitos artistas por target. Anos despois fun ao programa para presentar unha canción e a moza recordoumo: “Es o único artista que me dixo que quería seguir comprando no Mercadona”. E eu respondín: “Si, si, sígoo facendo”.
Crees que estes formatos serven para descubrir novas voces?
Pasaron miles de persoas por eses programas, pero os que conseguiron sosterse tiveron que empezar de novo compondo e construíndo a súa carreira desde cero. Unha carreira musical non empeza para non sosterse. Eu teño un taller de artista e nunca o recomendo. É empezar a casa polo tellado. Ao final acabas casado coa fama e a exposición, que non controlas. O que ti xestionas, si o podes construír e facer crecer.
Que soños quédanche por cumprir con Maldita Nerea?
Moitísimos. Son dos que pensan que a mellor canción aínda non foi escrita. Vivo con ese soño constante de que non compuxen a miña mellor canción. Iso faime levantarme cada día con ilusión. Crear tres ou catro minutos de maxia e despois ir a por a seguinte. Quero ser mellor cada día e revalorizar a ilusión.
- Seis ferido, tres deles graves, nun atropelo múltiple na Coruña
- Radiografía do atropelo múltiple que conmocionou á Coruña
- Un home da Coruña lánzase á auga para rescatar un colector
- O atropelo de Juana de Vega investígase como 'intencionado' e o autor pasa a unha unidade psiquiátrica
- Negocios da Coruña que resisten sen cartón: «Sempre hai que levar un billete en fúndaa do móbil»
- O Sporting de Portugal enche a caixa antes dun último intento por Yeremay
- Se chego a cruzar un segundo máis tarde, atropélame': as testemuñas do atropelo múltiple de Juana de Vega
- O Concello da Coruña tramita as tres grandes torres de Metrovacesa en Visma