Esta es la línea de bus que más emplean los jóvenes de A Coruña, y no es la de Marineda

Esta es la línea de bus que más emplean los jóvenes de A Coruña, y no es la de Marineda

Con más de 757.000 usuarios, duplica a la segunda más popular entre los jóvenes, la que une Os Rosales y O Castrillón | La parada de la glorieta del campus de Elviña es la más usada

Autobús de la línea de la UDC, la que más emplean los usuarios menores de 25 años. |  Carlos Pardellas

Autobús da liña da UDC, a que máis empregan os usuarios menores de 25 anos. | Carlos Pardellas

A Coruña

O bus coruñés bateu en 2024 a súa marca de pasaxeiros, máis de 27,5 millóns, e, de acordo coas estatísticas do Concello en base aos pasaxeiros dos que se coñece a idade, tres millóns tiñan menos de 25 anos. Entre eles, a liña máis popular, con diferenza, é a da UDC, que recibe o seu nome pola Universidade dá Coruña, e enlaza a praza de Pontevedra cos campus de Elviña e A Zapateira: sumou 757.235 viaxes, algo máis do 25% dos desprazamentos que realizaron os usuarios de bus máis novos.

Esta é unha das liñas máis usadas polo público en xeral, pero compite con outras como a 14 (que comunica Vos Rosales e O Castrillón), a 6 (Monte Alto a Meicende) e a 11 (ás Lagoas e Marineda City). Pero entre os mozos o predominio da liña aos campus é moi significativo, e a ligazón entre Vos Rosales e O Castrillón, o segundo máis popular, queda en algo menos de 358.700 viaxeiros, isto é, menos da metade que a ligazón coa Universidade. A liña 11 suma algo máis de 216.000 viaxes, e a 21, que vai de Juana de Vega a Novo Mesoiro, ocupa o cuarto lugar cuns 157.000 viaxeiros anuais.

A popularidade do bus á Universidade entre os mozos tamén queda clara na listaxe de paradas máis utilizadas. A lista está encabezada pola da glorieta do campus de Elviña, e en segundo lugar atópase a da praza de Pontevedra.

O Concello conta cun convenio coa Universidade dá Coruña para bonificar varias rutas, que se ampliou o ano pasado; os universitarios, contando este acordo e as subvencións municipais e do Estado, pagan 15 céntimos por viaxe. Ás liñas da UDC, a 24 (que vai da praza de Pontevedra a Ou Carón e pasa polo campus da Zapateira) e á 2A (que transcorre polo hospital Abente e Lago, o de Oza e As Xubias) sumáronse a 12 e a 12A. A primeira une o barrio de Vos Rosales e o Materno, pasando polo Chuac, e a segunda toca, entre outros puntos, este hospital, a estación de trens e a Cidade Escolar.

Outras liñas populares entre os menores de 25 anos son a 7, que transcorre entre Monte Alto e Ou Ventorrillo, cuns 148.100 usuarios, e a 12, unha das que ten bonificacións para universitarios. A sexta liña ten algo máis de 129.300 usuarios novos, e a quinta, entre Durmideiras e Espazo Coruña, 125.800. A 12A pasa dos 100.200 traxectos.

Os veciños piden autobús nocturno e aos hospitais

Preto de 400 persoas escribiron correos ao Concello dentro do proceso participativo para preparar o futuro concurso da concesión de bus, e os hospitais, as viaxes nocturnas e as conexións cos polígonos son os problemas que máis preocupan. De 396 emails recibidos ata o venres, 76 incluían «algunha suxestión sobre a conexión cos hospitais» e 74 referíanse ás frecuencias nocturnas. As ligazóns aos parques empresariais suman outras 72, e 46 refírense a Marineda City.

A actual concesión acabou o ano pasado, pero o Goberno local ha prorrogado o contrato á empresa concesionaria, a Compañía de Tranvías, á espera de sacar un novo concurso. De acordo coa alcaldesa, InésRey , despois de que o proceso participativo acabe a finais de ano, o Concello elaborará as bases do concurso e sacarase a concesión a concurso «inmediatamente».

Entre os «temas recorrentes» está a «ampliación de horarios» dos buses, en especial pola noite, e tanto persoal sanitario como usuarios piden máis frecuencias e liñas aos hospitais. Outra petición reiterada é mellorar a intermodalidad, con «adaptacións aos horarios do tren e do metropolitano». Un usuario, por exemplo, pide «liñas directas a hospitais e ao aeroporto» desde a futura intermodal, e outro sinala que unha mellor comunicación entre os barrios e as áreas comerciais como Marineda City ou os polígonos podería axudar a reducir as viaxes en coche.

Subscríbeche para seguir lendo

Tracking Pixel Contents