La mayor parcela solicitada en Langosteira supera el primer trámite
Saltar ao contido principalSaltar ao pé de páxina

La mayor parcela solicitada en Langosteira supera el primer trámite

Ninguna empresa ha presentado un plan alternativo al proyecto de 100.000 metros cuadrados de Exolum en el puerto exterior

Instalaciones del puerto exterior. |  L. O.

Instalacións do porto exterior. | L. Ou.

Manolo Rodríguez

Manolo Rodríguez

A Coruña

A solicitude de Exolum para instalarse no porto exterior da Coruña continúa o seu curso sen obstáculos despois de que o martes concluíse o prazo para a presentación de proxectos alternativos. No mes transcorrido desde que o Boletín Oficial do Estado (BOE) publicou a apertura do trámite de competencia, ningunha empresa presentou unha proposta similar. A Autoridade Portuaria confirma así que a iniciativa da multinacional enerxética segue adiante como única candidatura.

A petición trátase da maior concesión administrativa solicitada en Langosteira desde a súa posto en marcha. Exolum, compañía líder en transporte e almacenamento de produtos refinados, químicos e biocombustibles en Europa e sétima a nivel mundial en volume, pretende construír e explotar unha terminal marítima de graneis líquidos sobre unha superficie de 100.000 metros cadrados. Para contextualizar a magnitude do proxecto, a concesión de Repsol na mesma dársena, unha das máis relevantes ata a data, ocupa 30.000.

A firma, antes coñecida como CLH e antes como Campsa, expón ademais habilitar instalacións de carga e descarga tanto por vía marítima como terrestre, incluíndo conexións ferroviarias. O proxecto enmárcase na estratexia da compañía de acompañar ao sector enerxético na súa transición cara a fontes limpas. Segundo adiantou a empresa, en Langosteira traballará con biocombustibles de primeira e segunda xeración, amoníaco renovable e metanol, entre outras posibles materias, nun contexto de forte transformación do mercado.

Fase de análise

Unha vez pechado o prazo para que outras compañías competisen pola concesión, a Autoridade Portuaria afronta agora a fase de análise técnica da proposta. «A Autoridade Portuaria analizará con detalle o proxecto», sinalaron fontes da institución. O exame servirá para determinar se son necesarias modificacións ou axustes na iniciativa presentada.

Tras esa revisión, o procedemento contempla un período de exposición pública, no que cidadáns e entidades poderán formular alegacións. De forma paralela, a Xunta deberá pronunciarse en materia ambiental, un aspecto crave dada a dimensión da futura instalación.

A compañía xa conta cunha planta na avenida de Fisterra dedicada á loxística de produtos petrolíferos. Co salto a Langosteira, pretende dispor dun porto basee desde o que anticipar medidas para a súa reconversión cara a enerxías limpas, apoiando aos produtores nese tránsito.

A elección da Coruña responde a motivos estratéxicos. A empresa valora a accesibilidade marítima da dársena, a súa capacidade operativa e o seu carácter multimodal, que permite conectar o transporte marítimo co ferroviario e o terrestre. Desde a Autoridade Portuaria destacaron cando se produciu a solicitude a importancia de que un operador de referencia internacional elixise Langosteira.

Se a tramitación avanza segundo os prazos previstos e a iniciativa obtén as autorizacións necesarias das administracións, Exolum calcula que poderá desenvolver a instalación entre 2029 e 2030.

Tracking Pixel Contents