Coordinación aeropuertos Galicia | Los concellos afean a Aena y Xunta la falta de ayuda para un plan aeroportuario común
Saltar ao contido principalSaltar ao pé de páxina

Los concellos afean a Aena y Xunta la falta de ayuda para un plan aeroportuario común

A Coruña, Santiago y Vigo abogan por «superar localismos» para evitar la sangría de viajeros | La reunión se cierra con la creación de un grupo de trabajo | El Ejecutivo gallego reclama un papel «proactivo» para «liderar» la estrategia

Judit Fontenla, Diego Calvo y Xosé Merelles, tras la reunión celebrada en Peinador. |

Judit Fontenla, Diego Calvo e Xosé Merelles, tras a reunión celebrada en Peinador. | / A Opinión

G. Malvido / V. P. Currás

A Coruña

«Seguimos falando do mesmo do que estivemos falando durante anos, da necesidade dunha coordinación aeroportuaria, pero sen avances claros. Tócanos responsabilizarnos todos fundamentalmente tamén Aena», asegurou este venres o concelleiro de Turismo, Gonzalo Castro, tras a reunión do comité de rutas celebrada en Vigo para avanzar na coordinación aeroportuaria que se pechou sen máis compromiso que o de crear un grupo de traballo e a promesa do delegado do Goberno, Pedro Blanco, de que Aena trasladará ás partes todos os datos que lle pidan para avanzar nunha estratexia conxunta.

A pesar de que o Concello ten potestade para investir na promoción turística da cidade e de asinar convenios coas aerolíneas para que operen en Alvedro , Castro escudouse este venres na necesidade de que exista unha coordinación entre os tres aeroportos galegos para configurar unha grella consensuada que non xere competencia entre eles senón con aeroportos maiores como o Sá Carneiro, do Porto.

«Aena non pode asistir impasible a unha perda de clientes potenciais de viaxeiros galegos que se van a Oporto , estamos a falar de case dous millóns de viaxeiros que se van para Oporto pola falta de competitividade dos nosos aeroportos, pola ausencia de coordinación e dunha planificación que ten que vir desde o Estado e trasladámoslles que non entendemos a falta de acción por parte desta empresa pública, que ten que tomar medidas para paliar a sangría de viaxeiros», comentou Castro, que descarga noutras administracións a responsabilidade de que Alvedro some pasaxeiros, aínda que asegura que non esperará a que se peche esta negociación para tomar «as decisións que garantan que Alvedro siga mantendo as súas cifras de ocupación».

Actualmente, o coruñés é o aeródromo galego que mellores resultados presenta, superando as cifras anteriores á pandemia, cando alcanzou os seus mellores rexistros e cun horizonte incerto, tendo en conta que os convenios asinados coas aerolíneas para operar na Coruña expiran entre marzo e abril de 2026 e aínda non sacou a concurso nin uns novos nin os que están vixentes: Milán e Xenebra oferta EasyJet; Valencia e Málaga, que opera Volotea; Gran Canaria, que voa Binter e Londres-Gatwick, da que se encarga Vueling. Ámsterdam, aínda que se adxudicou a EasyJet, nunca chegou a operarse e non poderá ser prorrogada por un ano máis, tal e como poden facelo as outras dúas.

«Somos o Concello que dedica máis diñeiro por habitante á promoción do destino coas aerolíneas. Estamos a traballar nas novas licitacións, pero incluso esa decisión ten que tomarse desde unha perspectiva galega e de coordinación, de nada vale que cada un faga a guerra pola súa conta», denuncia Castro, que considera «imprescindible» a coordinación.

O conselleiro de Presidencia, Diego Calvo, reclamou que o papel de Aena «sexa máis proactivo» e incidiu en que son o Goberno central e Aena os que «deben liderar» esa tarefa de coordinación. Entre a información que debe trasladar Aena, o conselleiro solicitou coñecer o detalle do plan de investimentos do Executivo estatal nos distintos aeroportos galegos entre 2027 e 2031.

A concelleira de Urbanismo de Vigo, María José Caride, cargou este venres contra a Xunta por conceder —a través de turoperadores — cinco voos chárter a Alvedro e ningún a Peinador nin a Lavacolla, que son os aeroportos que arrastran resultados negativos actualmente. «Estamos moi preocupados. Entendemos que ten que haber unha decisión e unha intervención activa da Comunidade Autónoma na procura dunha mellor oferta turística para todos e tamén das posibilidades de incrementar as viaxes de negocios que temos todos os aeroportos, como o fan outras comunidades. Eu creo que non ten que ver coas taxas aeroportuarias nin cunha taxa turística senón con que hai outros que están a intervir e nós estamos de brazos cruzados», comentou Caride, que se queixou de que son os concellos os que se están esforzando para que os seus aeroportos atraian viaxeiros e por mellorar a conectividade de toda Galicia.

A alcaldesa de Santiago, Goretti Sanmartín, tachou a reunión de «decepcionante» ao non haber avances. «Hai moi pouca receptividade de parte da Xunta e de Aena», lamentou Sanmartín, que aposta pola «especialización» dos aeroportos para lograr unha estratexia común. Incidiu, ademais, na necesidade de que todas as decisións tómense «con transparencia» e que se pense «a medio prazo» para que o aeroporto dos galegos «deixe de ser Sá Carneiro».

O presidente da Confederación de Empresarios de Galicia, Juan Manuel Vieites, avogou por analizar todos os datos existentes para perfilar a estratexia común, xa que considera que os números que manexan actualmente sobre fuga de viaxeiros non se corresponden coa realidade e que a sangría é maior.

A reunión acabou, tal e como revelou Calvo, antes do esperado xa que o secretario xeral de Transporte Aéreo, Benito Núñez Quintanilla, tiña que irse, precisamente en avión. Antes de coller o voo comprometeuse á creación dun grupo de traballo e a achegar toda a información requirida polas partes para o deseño dunha estratexia común.

Diego Calvo recordou, tras a reunión, que a Xunta está a desenvolver un plan de promoción turística de Galicia, no que inviste máis de trece millóns de euros anuais en 130 accións en máis dunha trintena de países co obxectivo de atraer visitantes.

Subscríbeche para seguir lendo

Tracking Pixel Contents